BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS
~This is story of my life..~

Tuesday, February 22, 2011

~~LuaHan HatI seOrg MaNusiA..~~

Assalamualaikum blog.. hari ini kehidupan aq berjalan seprti biasa.. tp aq seringkali terfikir kenapa ada dlm kalangan yg dipanggil manusia ini mempunyai pemikiran yg seperti matang tp hakikatnya adalah jauh dr kematangan yg dinilai.. nk buat mcm mane kn.. kan manusia ni x sempurna.. so aq x leh buat ape2 la.. selama aq hidup.. sudah byk kali aq merantau melihat tempat org.. setiap tempat mempunyai characteristic manusia yg unik.. dlm kalangan yg unik ni lak ade lak yg mcm LEMBU pun ade.. pada mula nya aq tidak mengerti akan kenapa ada di segelintir manusia ini mempunyai pemikiran seperti ini.. aq tahu yg aq ni xpandai bab2 agama.. aq sedar.. tp yg aq heran yg kuat agama lg teruk dr aq pun ade.. ape nak jd dah dunia ini.. pemikiran logik dan pemikiran agama dipisahkn dgn tidak relanya.. aq selalu dinasihatkn oleh ayah dan mama aq.. "mal dlm dunia ini ada benda yg baik dan benda yg x baik.. tp dlm kalangan yg benda baik 2 pun ada yg x masuk akal.. so mal belajar betul2 dan jd org yg dpt berfikir secara logik dan dlm masa yg sama bab agama mal belajar jugak ye.." aq tetap pegang kata2 mama n ayah aq 2.. memang betul aq x pandai bab agama.. tp tidak kah kita hidup utk menimba ilmu walaupun ilmu agama sekali pun.. aq pernah tgk ada seorg pakcik ni dia masih belajar mengenai hukum2 agama dan ibadah2 yg dituntut kn.. ada sesetengah manusia memandang serong pada pakcik itu.. aq terfikir.. kalo mcm ini lah pemikiran manusia di bumi ini.. hancur berkecai bumi ini tau.. sb masing2 ingin menunjukkn kepandaian dan kekuatan masing2 tanpa memikir secara logik akan akibat nya.. 
Aq sedar akan tahap diri ku ini berada dimana.. aq ingin katakn segala yg terjadi adalah berlaku bukan lah atas kemahuan kita semata2.. tp telah ditentukn.. mungkin kita blh mengubah akan takdir sesuatu dgn memohon pada Allah S.W.T tuhan sekalian alam.. 
Sebelum aq mengundur diri ingin aq katakn bahawa kita hidup didunia ini bukan utk menjadi seorg yg sempurna dgn hanya melihat dr aspek diri sendir.. tp kita kene melihat dr berbagai aspek kerana sikap yg hanya melihat dr aspek diri sendiri lambat laun memakan diri.. Jadi kn la diri kita utk dimiliki oleh org lain dan jgn la jadikn diri kita hanya utk kita sendiri.. sekian dr aq.. wasalam....

0 comments: